Povrede u jogi: zglobovi šaka

Život u civilizaciji je sjajna stvar. Hrana je na polici, energenti u cijevima, ali… Koliko god svakodnevna egzistencija bila lakša, naše ruke nisu evoluirale za seljenje laptopa sa stola do kauča. Ako je to vršno naprezanje kojem izlažete zglobove šaka, čim ih počnete jače opterećivati reagirat će neugodom i boli. Zatim dolaze povrede koje dobrim planiranjem progresija možemo spriječiti.

cres_2

Čest primjer je položaj štapa ili gornja pozicija skleka. U dinamičnijim stilovima često izostaje temeljitija priprema zglobova i vježbačima se predlažu desetci pozdrava suncu na samom početku vježbe.

Svima preporučam zidne sklekove prije nego pristupe štapu, skleku ili chaturangi. Da ste spremni za bavljenje težim položajima, znat ćete kada bez problema u tempu 2 sekunde udah prema zidu i 2 sekunde povratka napravite 3 serije po 50 ponavljanja, s ne više od dvije minute pauze između serija.

Prema ovoj brojci krećite se postupno, slušajte tijelo. 50 ponavljanja u dobroj formi i snazi sačuvat će vas od povrede u pripremi, a i kasnije.

Čak i kad je osnovna snaga riješena, barem su četiri zamke u spuštanju prema podu, bilo da se radi o skleku ili slijedu koljena – prsa – brada. Težina će se premjestiti na vanjske rubove dlanova, odspojiti korijen palca i kažiprsta od poda i zglob će postati neuravnotežen.

Druga zamka su zaspali vrhovi prstiju. U nesvjesnoj šaci težina će se sabiti oko zgloba, mišići podlaktice neće stabilizirati zglob. Lijek za nesvjesnu šaku je slika u kojoj probijate podložak vrhovima prstiju.

Treća su zamka nesimetrično položeni dlanovi. Da bismo se spustili podjednako, čak i ako su ruke jednako snažne što je rijetkost, trebamo postaviti ili kažiprste ili srednjake međusobno paralelno.

Poslijednje i vrlo važno poravnanje koje utječe na zdravlje zgloba šake je položaj dlanova u odnosu na ramena. Ne iskorači li vježbač dovoljno daleko do psa, u štapu će mu ruke prelaziti 90 stupnjeva, a sklek i kasnije kobra odnosno pas prema gore će cvikati zglob šake. Povrede se u tom slučaju ne ograničavaju samo na zglob šake, već su česte i u donjim leđima koja su sabijena i u ekvivalentom siljenju vrata. Dobar kandidat za povredu je model na ovoj slici:

http://www.yogaoutlet.com/images/guide/yoga/15511011242010011348.jpg

Čuvajte se i polako. Joga je tu zbog vas. Niste žrtva na oltaru idealnog položaja niti produhovljeniji nakon 108 pozdrava suncu.