Disanje u jogi – dobrobiti svjesnog udaha i izdaha

Disanju u jogi posvećujemo posebnu pažnju. Neodvojivo je povezano s emotivnim stanjima, a brojna istraživanja govore i o sasvim mjerljivim dobrobitima koje tijelu pruža jogijsko disanje.

Slobodno disanje ubrzava metabolizam.
Jogijsko disanje posredno ojačava imunitet preko endokrinog sustava.
Duboko disanje također pospješuje drenažu limfe (čak do 1500% u usporedbi s plitkim!)
Disanje, posebno kada je naglašeno nisko, pospješuje krvotok. Pokreti dijafragme pomažu srcu da pumpa krv iz nogu kada ih odmaramo u inverzijama.
Disanje se uspješno koristi kao dio terapije za neke bolesti srca i krvožilnog sustava koje su prije tretirane isključivo operacijom (dr. Ornish)

Disanje zbog specifičnog položaja dijafragme u abdominalnoj šupljini masira abdominalne organe. Tako jača slezenu, želudac, gušteraču. Također dekongestira jetru.

Evo još nekih učinaka potpunog disanja:

– pospješuje izlučivanje žuči
– sprečava stvaranje kamenaca
– omogućava udisanje više kisika
– održava plućno tkivo elastičnim
– povećava kapacitet pluća
– pomaže kod lakšeg oblika astme i emfizema
– koristi mišiće koji popravljaju držanje
– opušta akutne i kronične mišićne napetosti oko srca i probavnih organa
– detoksificira organizam uslijed ubrzane izmjene ugljičnog dioksida i kisika
– izbacuje zaostali CO2
– snižava previsok krvni tlak
– umiruje živčani sustav
– smanjuje napetost i tjeskobu
– pomaže kod depresije i emotivnih problema
– promovira psihofizičku stabilnost i osjećaj cjelovitosti
– aktiviranjem dijafragme suprotstavlja se tipičnom simptomu stresa – disanju isključivo prsnim košem uz imobiliziranu dijafragmu

Želite li znati više o pionirima integrativne medicine koji zagovaraju vježbe disanja u terapijske svrhe, počnite na sljedećim adresama:

Dean Ornish

Andrew Weil