Jogom protiv treme

Danas gotovo svi znaju za dobrobiti joge i meditacije: smanjuju stres, ublažuju tjeskobu i tegobe mišićnokoštanog sustava, održavaju dobru tjelesnu i mentalnu formu. Prema dr. Satbir Singh Khalsi, izvanrednom profesoru medicine na Harvardskom medicinskom fakultetu dobrobitima vježbanja joge može se slobodno dodati smanjenje treme i podizanje kvalitete umjetničke izvedbe. Dr. Khalsa proveo je niz istraživanja s glazbenicima koji su vježbali jogu: “Glazbenici prije velikih nastupa često imaju tremu. Tijelo ne uspijeva aktivirati refleks opuštanja uzrokujući kronični stres. Joga im je višestruko pomogla.”

Jogijske tehnike disanja, tjelesne vježbe i meditacija povoljno utječu na kortizol, hormon kojim tijelo odgovara na stres. Joga također utječe na autonomni živčani sustav koji kontrolira stres i tjeskobu. Osim toga, smanjuje se strah za vrijeme nastupa.

Istraživanja ukazuju da joga i meditacija neizravno utječu na redukciju stresa ili njegovih učinaka. Doktor Satbir dodaje: “Herbert Benson potvrdio je već 1972. da meditacija smanjuje potrošnju kisika u metabolizmu, a tako smiruje fiziološku djelatnost. Znamo li da stres povećava iste, meditacija očito smanjuje stres ili barem njegove učinke.”

Naposljetku, vježbanje joge podići će tijelo i um u u stanje povišene koncentracije, zaustavljajući porast napetosti koja uzrokuje tremu i povećavajući kreativnost izvedbe.